Příběh

 
  • přečtěte si s dětmi příběh (přibližně se čtyřletými a staršími) a hovořte o něm tak, abyste se ujistili, že děti porozuměly situaci
  • vyvarujte se příliš unáhlenému mravnímu hodnocení jednání jednotlivých aktérů příběhu, ale spíše povzbuzujte děti, aby hledaly motivy jednajících postav a důsledky, které jejich jednání mělo; nápovědou vám budou záměry autorů, které jsou popsány u jednotlivých sešitků v rubrikách cyklus A, cyklus B, cyklus C
  • děti by měly poznat, že člověk se učí i chybami a nemusí se jich bát; učí se uznat svoji chybu a omluvit se a rodiče se učí odpouštět bez zbytečných podmínek
  • příběh obvykle vyjadřuje zkušenost, jakou mohou děti ve svém životě učinit, a která se podobá zkušenosti osob, které jsou účastníky biblické události. Proto se snažte inspirovat děti k tomu, aby si tuto podonou zkušenost uvědomily a na základě ní lépe porozuměly poselství biblického textu. 
Svoje zkušenosti s využitím příběhů v sešitkách můžete sdílet s ostatními prostřednictvím komentáře níže. Děkujeme.

Diskusní téma: Příběh

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek